Exclusief Maatwerk

Software modificaties

Naast maatwerk chiptuning levert NRS Techniek hoogstaand kwalitatieve software modificaties en optimalisaties die individueel voor úw voertuig geschreven worden. Vaak zijn deze aanpassingen kosteloos in combinatie met maatwerk chiptuning.

Ook hier geldt: heb je een vraag of iets mogelijk is voor uw model, neem geheel vrijblijvend contact met ons op!

Startblokkering (“immobiliser”) problemen kunnen ervoor zorgen dat uw auto met geen mogelijkheid meer start. Sleutels van hedendaagse auto’s bevatten namelijk een transponder en unieke sleutelcode die door het motorregelapparaat herkent moet worden. In het geval van een defecte sleutel of startonderbreker zal uw voertuig niet meer starten.

NRS Techniek biedt voor nagenoeg alle voertuigen diverse oplossingen voor het professioneel aanpassen, verwijderen of uitschakelen van de startblokkering (“immo off”) zodat uw auto weer gestart kan worden. Ook voor race toepassingen en motorswaps is dit een geschikte oplossing zodat een motor – ECU combinatie in een willekeurig voertuig gestart kan worden.

Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden voor het verwijderen / uitschakelen van de startblokkering voor uw model.

Bevinden er zich foutcodes (DTC’s) in het motormanagement van uw voertuig of branden er storingslampjes op het dashboard, maar is uw auto technisch in orde en ondervindt u verder geen problemen? Dan biedt NRS Techniek uitkomst door het professioneel uitschakelen van specifieke foutcodes (P-codes).

Dit doen wij enkel in overleg. Na het uitvoeren van een diagnose brengen wij technisch verantwoord advies uit over het al dan niet uitprogrammeren van de desbetreffende foutcode(s). Wanneer de foutcode niet direct van invloed is op het functioneren van de motor kan NRS Techniek de diagnose functionaliteit per foutcode uitschakelen zonder dat dit negatieve gevolgen heeft. Dit  kost vaak maar een fractie van de kosten voor het vervangen en/of repareren van het (overbodige) component dat de foutcode veroorzaakt.

Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden voor het uitschrijven van foutcodes voor uw model.

De snelheidsbegrenzer (V-max) verwijderen, verhogen of verlagen naar een gewenste waarde? Dit behoort tot de mogelijkheden voor nagenoeg ieder model bij NRS Techniek en is kosteloos in combinatie met maatwerk chiptuning.

De motortoerental begrenzer (N-max) per versnelling of in neutraal verwijderen, verhogen of verlagen naar een gewenste waarde? Dit behoort tot de mogelijkheden voor nagenoeg ieder model bij NRS Techniek en is kosteloos in combinatie met maatwerk chiptuning.

Om EGR klep problemen en storingen op te lossen of te voorkomen, kan NRS Techniek de EGR-klep softwarematig dichtzetten en de werking uitschakelen. Tevens is dit een goedkoop alternatief voor regulier vervangen of reinigen van de EGR-klep. Bijkomende voordelen zijn minder motor vervuiling, brandstofbesparing, betere prestaties en lagere onderhoudskosten.

Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden voor het uitschakelen van de EGR klep voor uw model.

Het verwijderen van het roetfilter (DPF) is voor velen een permanente oplossing en goedkoop alternatief voor het vervangen van een defect of verstopt roetfilter waarbij de kosten uiteenlopen van €1000 tot €2500. Wel is het vervolgens noodzakelijk om het regeneratieproces uit te schakelen om schade en storingen te voorkomen. NRS Techniek biedt voor nagenoeg ieder model bewezen oplossingen voor het professioneel uitschrijven van het roetfilter in de software (DPF off).

Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden voor het uitschakelen van het roetfilter voor uw model.

Om AdBlue problemen en storingen op te lossen of te voorkomen,  kan NRS Techniek het functioneren van het AdBlue systeem softwarematig uitschakelen. Tevens is dit een goedkoop alternatief voor het vervangen van het AdBlue systeem.

Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden voor het uitschakelen van het AdBlue systeem voor uw model.

Start-stop technologie wordt door velen als hinderlijk ondervonden en kan tevens resulteren in meer motorslijtage. NRS Techniek biedt voor diverse modellen oplossingen voor het permanent uitschakelen van het start-stop systeem of het omdraaien van de start-stop knop functie (reverse mode) en is kosteloos in combinatie met maatwerk chiptuning. 

Cilinderuitschakeling (ACT/COD) wordt door velen als hinderlijk ondervonden. NRS Techniek biedt voor diverse modellen oplossingen voor het deactiveren van cilinderuitschakeling en is kosteloos in combinatie met maatwerk chiptuning. 

Chiptuning waarbij de prioriteit ligt op het besparen van brandstof noemen wij ECO tuning. NRS Techniek heeft unieke software modificaties ontwikkelt die zich focussen op een efficiëntere verbranding en een motor die vaker opereert in het gebied waar haar specifiek brandstofverbruik het laagst is. In de praktijk resulteert dit tot brandstof besparingen van 10 tot 15%.

Informeer vrijblijvend naar de ECO tuning mogelijkheden voor uw model.

Pops & Bangs, crackles of schubknallen is een populaire modificatie waarbij brandstof in de uitlaat verbrand wordt nadat u gas los laat of terugschakelt, resulterend in luide knallen uit uw uitlaat. NRS Techniek heeft voor diverse modellen software modificaties ontwikkelt waarmee wij Pops & Bangs kunnen activeren en naar wens kunnen afstellen.  

Informeer vrijblijvend naar de Pops & Bangs mogelijkheden voor uw model.

Het stationair toerental verhogen of verlagen naar een gewenste waarde? Dit behoort tot de mogelijkheden voor nagenoeg ieder model bij NRS Techniek en is kosteloos in combinatie met maatwerk chiptuning.

Katalysator opwarming is een functie van het motormanagement systeem resulterend in een verhoogd stationair motortoerental na een koude start. Dit extra motorgeluid kan als hinderlijk ervaren worden of resulteert bij diverse motoren in een onrustige en schokkende loop. NRS Techniek biedt uitkomst door het uitschakelen van de katalysator opwarming in de software.

Deze modificatie is kosteloos in combinatie met maatwerk chiptuning. Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden voor uw model.

Na het installeren van een decat downpipe is het noodzakelijk om de lambda / O2 sensoren welke de katalysator monitoren uit te schakelen. NRS Techniek biedt voor nagenoeg ieder model bewezen oplossingen voor het professioneel uitschrijven van de lambda sensor in de software wat kosteloos is in combinatie met maatwerk chiptuning.

Inlaatwervelkleppen of swirlkleppen softwarematig uitschakelen is voor velen een oplossing en goedkoop alternatief voor het vervangen van de wervelkleppen. NRS Techniek biedt uitkomst door het softwarematig permanent open zetten van de wervelkleppen en het uitschakelen van de werking om problemen en storingen te voorkomen. Wel moeten de kleppen hiervoor mechanisch nog kunnen bewegen en anders volledig verwijderd worden.

Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden voor uw model.

Een fabrieksupdate is geen chiptuning, maar een software update beschikbaar gesteld door de fabrikant om bijvoorbeeld specifieke problemen op te lossen die pas ontdekt zijn na de introductie. NRS Techniek beschikt over de laatste fabrieksupdates voor nagenoeg ieder model en maakt hier tevens gebruik van tijdens maatwerk chiptuning.

Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden voor fabriekssoftware updates voor uw model.

Het origineel maken van een elders getunede auto behoord bij NRS Techniek tot de mogelijkheden wanneer u ontevreden bent over de desbetreffende tuning of de auto bijvoorbeeld origineel wilt maken voor verkoop.

Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden voor het origineel maken van uw model.

*   Gratis in combinatie met maatwerk chiptuning (vanaf Stage 2)
**  In combinatie met maatwerk chiptuning voor een gereduceerd tarief van € 49,- per aanpassing